برنامه وفادار سازي مشتريان امروزه در تعداد بسيار زيادي از کسب و کارها از جايگاه ويژه و مهمي برخوردار است. اشخاص داراي کسب و کار سعي دارند ضمن نگه داري از مشتري هاي فعلي خود به تعداد مشتريان وفادار خودشان نيز اضافه کنند. در اين فرصت که پيش رو داريم ضمن بررسي برنامه وفادار سازي مشتريان تفاوت آن ها را نيز با مديريت ارتباط با مشتري يا CRM بيان خواهيم کرد .
وفادار سازي مشتريان برنامه
برنامه وفادار سازي مشتريان يا Customer Loyalty Program)) و يا به اختصار CLP ، برنامه ا ي است که هدف آن افزايش حجم خريد مشتريان يا افزايش تعداد دفعات خريد يا ترکيبي از اين دو مورد طراحي شده و از سوي مديران کسب و کارها اجرا مي شود و در اين برنامه وفادار ساختن مشتري داراي اهميت بسيار بالايي است و اين وفاداري به منظور ايجاد تعهد در مشتري، براي انجام معاملات با سازماني خاص و خريد محصولات و خدماتي به طور مکرر بايد صورت پذيرد. ضمنا اين وفاداري مي بايست بصورت تعهدي بسيار قوي جهت خريد مجدد يک محصول يا خدمت برتر در آينده ظهور يابد.
در صورتي که قصد داريد در برنامه وفادار سازي مشتريان سربلند بيرون بياييد و پيروز شويد بهتر است خدمات و يا محصولي که به مشتري ارائه مي دهيد به صورت صحيح باشد، در حقيقت آن سرويسي را که (پيش از خريد، حين خريد و بعد از خريد) به مشتري ارائه مي دهيد بايد کامل باشد.
طبيعتا هر کسب و کاري روزهاي مطلوب و نا مطلوبي را تجربه مي کند، بنابراين در هنگام بروز هر مشکلي بايد آن را صادقانه و به طور شفاف با مشتريان خود در ميان بگذاريد و از دادن وعده و وعيد هاي بيهوده و دروغ گفتن به آنها خود داري کنيد.
يکي از راه هاي بسيار خوبي که به عنوان پل ارتباطي بسيار خوبي از آن استفاده ميشود ايميل است، بنابراين پس از به اتمام رسيدن خريد مشتري حتما خدمات و محصولات جديد کسب و کارتان را به او اطلاع دهيد.
درباره این سایت